Få flere kunder gennem email marketing

Nyhedsbreve – og dermed også email marketing – er noget som rigtig mange virksomheder tilbyder. Men det er langt fra alle virksomheder, som er lige dygtige til at skabe kvalitets content, som man får lyst til at læse. Det er også en af grundene til, at rigtig mange har et lidt ambivalent forhold til nyhedsbreve, da det jævnligt bliver forbundet med spam. Jeg har da op til flere gange oplevet at være tilmeldt diverse nyhedsbreve, hvor jeg aldrig åbnede dem.  

Skal din virksomhed derfor have succes med jeres email marketing, så er det vigtigt, at have en dygtig tekstforfatter tilknyttet, som kan formulere sig skarpt og præcist. Men er det nok, at nyhedsbrevet – eller nyhedsbrevene – er formuleret skarpt og præcist? Det korte svar er nej. Når det kommer til email marketing, så er det nemlig også vigtigt, at teksten er gennemsyret af personlighed; og også gerne lidt humor. 

Hvilket program skal man bruge? 

Først og fremmest skal man som virksomhed overveje, hvilket email marketing værktøj man skal benytte. Her er det svært at komme udenom værktøjet MailChimp. MailChimp er verdens mest benyttede program til at skrive nyhedsbreve – og med over 12 millioner kunder er det heller ikke svært at forstå, hvorfor MailChimps er blevet så populært. 

Brugerfladen er relativ simpel – men jeg vil alligevel anbefale dig at tage kontakt til et marketingbureau, hvor de har specialister in-house. Således er du sikret at det, der bliver lavet, er i orden.

Benyt dig af storytelling 

Der findes rigtig rigtig mange tilgange til, hvordan man laver fantastisk content i sine nyhedsbreve. En af disse tilgange er storytelling. Med storytelling kan man komme ud med sine budskaber på en yderst effektiv måde. Storytelling giver tekster personlighed – og hvis der er noget, man som læser elsker, så er det, hvis teksten har humor og personlighed. Man kan gøre en tekst personlig ved at tage udgangspunkt i egne erfaringer og oplevelser, som andre kan relatere sig til. Derudover er det vigtigt at være helt konkret, da vi simpelthen har meget nemmere ved at forstå konkrete udsagn frem for abstrakte og hypotetiske eksempler.

You may also like